Slováci vedia, že za svoje účty platia priveľa, ale je im to jedno

späť

Bratislava, 28. septembra 2015 – Slováci si uvedomujú, že za svoje účty platia zbytočne veľa peňazí, ale zároveň je im to jedno. Do zmeny svojej nevýhodnej banky sa veľmi nehrnú, pričom polovica odmietavých by si účet v inej banke otvorila až vtedy, keď ich vlastná banka poriadne „naštve“. Ukázal to najnovší prieskum Prima banky, ktorý pre ňu zrealizovala prieskumná agentúra 2muse. A čo vlastne Slováci od banky očakávajú? Najviac ľudí si potrpí na jednoduchú a zrozumiteľnú komunikáciu, záleží im na prehľadnej ponuke produktov a služieb, a pre klientov je dôležitá aj dostupnosť pobočiek.

Väčšina Slovákov priznáva, že vyhadzuje za svoj účet zbytočne veľa peňazí. V prieskume Prima banky až  56 % ľudí označilo svoj poplatok za vedenie účtu za vysoký. Pätina respondentov odpovedala opatrnejšie, že ich poplatok „skôr nie je“ vysoký a iba štvrtina klientov je presvedčená o tom, že ich poplatok nie je vysoký. Väčšina klientov si teda uvedomuje, že si každý mesiac platí drahý účet, ale do zmeny banky, s ktorou by mohli ušetriť, sa už toľko ľudí nehrnie. Na otázku, či ľudia zvažujú že by vymenili svoj účet za výhodnejší v inej banke, následne iba 42 % obyvateľov odpovedalo áno.

Až polovica ľudí, ktorí neuvažujú o zmene účtu, hovorí, že svoj účet zmenia až vtedy, keď ich vlastná banka poriadne „naštve“. Tesne za nimi (46%) skončila veľká skupina klientov, ktorých do inej banky lákajú výhody, benefity a odmena za platby kartou. Naopak, až 45 % Slovákov od zmeny odrádza príliš zdĺhavý proces a dlhé vybavovanie a ďalší respondenti uviedli, že sa im to nechce riešiť, lebo sa im účty vo všetkých bankách zdajú rovnaké. Zmena účtu pritom nie je zložitá a hlavne, keby sa klienti poobzerali aj po inej banke, zistili by že by mohli mať oveľa výhodnejší účet so všetkým čo potrebujú a banka by ich ešte aj odmeňovala.

Vďaka rastúcej konkurencii a čoraz atraktívnejšej ponuke účtov je aj tak klientov, ktorí menia svoju banku, stále viac. A čo Slováci od svojej banky očakávajú? Podľa prieskumu až 7 z 10 obyvateľov vyžaduje jednoduchú a zrozumiteľnú komunikáciu, viac ako polovica očakáva prehľadnú a férovú ponuku produktov a služieb, a v prvej trojke očakávaní od banky skončila aj dostupnosť, široká sieť pobočiek a bankomatov.

Prenos účtu do výhodnejšej banky sa oplatí

Zmeniť banku a získať tak výhodnejšie podmienky sa určite oplatí. Ale dôležité je vybrať si taký účet, ktorý bude klientom naozaj vyhovovať. „Pri výbere účtu je dôležité porovnávať všetky služby a výhody, a nezabúdať pritom aj na dostupnosť banky. Klienti si stále potrpia na blízkosť pobočky svojej banky, ktorú môžu v prípade potreby navštíviť osobne,“ povedala Henrieta Gahérová, riaditeľka divízie riadenia produktov Prima banky.

Prenos účtu do inej banky nie je komplikovaný. Stačí prísť na najbližšiu pobočku banky, kde klientom otvoria výhodnejší účet aj na počkanie. Napríklad s Osobným účtom v Prima banke získajú klienti okrem najpoužívanejších bankových služieb aj množstvo ďalších výhod. Osobný účet klientov odmení za každú platbu kartou, môžu s ním výhodne zhodnotiť svoje peniaze a navyše si aj pravidelne sporiť s úrokom až 5,0 % ročne. O svojich financiách majú prehľad vďaka SMS-kám po každom pohybe na účte, Internet bankingu či mobilnej aplikácii Peňaženka.

 

 

 

 

Zdroj: Prima banka Slovensko, a.s./2muse, s.r.o.

Zverejnené dňa: 28. 9. 2015


späť na zoznam