Bankové pobočky nám nie sú ľahostajné. Až 7 z 10 Slovákov si na ne stále potrpí

Bankové pobočky nám nie sú ľahostajné. Až 7 z 10 Slovákov si na ne stále potrpí
späť

Bratislava, 29. decembra 2014 - Hoci čoraz viac klientov využíva služby internetového a mobilného bankovníctva, na osobný kontakt s bankou si Slováci stále potrpia. Až pre 7 z 10 obyvateľov sú kamenné pobočky bánk dôležité. Vyplynulo to z prieskumu Prima banky, ktorý pre ňu uskutočnila prieskumná agentúra 2muse.

Štvrtina Slovákov pri vybavovaní služieb preferuje osobný kontakt s bankou. Polovica opýtaných chce síce maximum vecí vybaviť cez Internet banking, no zároveň by mali radi nablízku aj pobočku. 7 z 10 Slovákov v online prieskume povedalo, že je pre nich dôležité, aby mala banka aj pobočky, ktoré môžu v prípade potreby navštíviť osobne. Naopak, len 7 % opýtaných uviedlo, že pre nich kamenné pobočky bánk vôbec nie sú dôležité.

,,Aj keď význam online bankingu vo svete aj na Slovensku výrazne rastie, tradičné pobočky ostávajú primárnym predajným kanálom. Aj nezávislý prieskum potvrdil, že blízkosť kamennej pobočky je stále jedným z kľúčových faktorov pri výbere banky,“ uviedla Henrieta Gahérová, riaditeľka divízie riadenia produktov Prima banky.

Napriek potrebe osobného kontaktu s bankou väčšina významných slovenských bánk v posledných rokoch svoje pobočky viac zatvárala ako otvárala. Prima banka je jedinou bankou, ktorá už tretí rok pokračuje vo výraznej expanzii a pomáha tak na Slovensku zvyšovať dostupnosť bankových služieb. V roku 2014 banka otvorila 11 nových pobočiek a k dnešnému dňu má už 102 pobočiek a 207 bankomatov. Spolu so Slovenskou sporiteľňou a VÚB bankou je Prima banka jednou z troch bánk, ktoré svojimi pobočkami a bankomatmi pokrývajú všetkých 79 okresov Slovenska.

 

Zdroj: Prima banka Slovensko, a. s. / 2muse, s.r.o.

Pozn.: 7 z 10 Slovákov (71 % ) = mimoriadne dôležité (7 %) + veľmi dôležité (26 %) + celkom dôležité (38 %)

Zverejnené dňa: 29. 12. 2014


späť na zoznam